Akroama Fm Program

Δευτέρα - Παρασκευή                                                            
06:00-08:00 Πρωινό Ακρόαμα
08:00-10:00 "Με Ραγκάτση κι ό,τι κάτσει", Χρήστος Ραγκάτσης
12:00-14:00 "Στη Σέντρα", Γιώργος Μπούζος.
14:00-16:00 "Της Κακομοίρας", Κωστής Ραπτόπουλος, Γρηγόρης Κόκκινος.
16:00-18:00 "Τρίτο Ημίχρονο", Δημήτρης Κανελλάκης
18:00-19:00 "Metro Bet", Νίκος Κουλιανός.
19:00-20:00  "Οι Άμπαλοι" Γιώργος και Πάνος σχολιάζουν την τοπική αθλητική επικαιρότητα
20:00-22:00 "Metrosport" Μιχάλης Βραζιλιάνος
22:00-24:00 "Ώρα για Καμόρα", Πασχάλης Καμόρα.
00:00-02:00 "Αθλητικές Ταξιαρχίες", Κωστής Ραπτόπουλος.
06:00-09:00 "Ο Κουρσάρος ξύπνησε νωρίς" Απόστολος Μακρυαννίδης
09:00-12:00 "Παρέμβαση" Κώστας Παπαζαφειρίου
12:00-13:00  Μολότωφ στα Fm.
13:00-16:00 "Betshow" Νίκος Κουλιανός.
16:00-17:00 "Akroama CC" music Break
17:00-19:00 "Λεπτό προς Λεπτό" Γιώργος Μάντζιος
19:00-22:00 " Στα Γήπεδα " Γρηγόρης Κόκκινος 
22:00-23:00 " Metrobasket time " Στέλιος Παρθενάκης
23:00-06:00 "Akroama Dance Top"(L)
06:00-09:00 "Ο Κουρσάρος ξύπνησε νωρίς" Απόστολος Μακρυαννίδης
09:00-12:00 "Παρέμβαση" Κώστας Παπαζαφειρίου
12:00-15:00 " Τέσσερα στα Πέντε " Χρήστος Ραγκάτσης
15:00-19:00 "Μικρόφωνο στα γήπεδα"
19:00-22:00   Μιχάλης Βραζιλιάνος
22:00-01:00 "Ώρα για Καμόρα" - Πασχάλης Καμόρα
01:00-02:00 "Ώρες κοινής ανυσηχίας" Κώστας Βρανάς
02:00-06:00 Akroama CC Night Life

Η εθνική στο μουντιάλ της Ν. Αφρικής 2010

Η νίκη της Ελλάδας επί της Νιγηρίας ήταν η πρώτη της Εθνικής μας ομάδας σε Παγκόσμιο Κύπελλο, έφερε τους πρώτους βαθμούς της σε αυτό στην ιστορία της, ενώ το γκολ του Σαλπιγγίδη ήταν το πρώτο γκολ σε μουντιάλ για την χώρα.

Όμιλος B
1.Αργεντινή 9
2.Νότια Κορέα 4
3.Ελλάδα 3
4.Νιγηρία 1

12/06/2010 13:30
Νότια Κορέα 2 – 0 Ελλάδα
Nelson Mandela Bay Stadium, Πορτ Ελίζαμπεθ
Θεατές: 31.513
Διαιτητής: Μάικλ Ηέστερ New Zealand
Λi Τζούνγκ-Σου 7'
Παρκ Γι-Σουνγκ 52'

17/06/2010 16:00
Ελλάδα 2 – 1 Νιγηρία
Free State Stadium, Μπλουμφοντέιν
Θεατές: 31.593
Διαιτητής: Όσκαρ Ρουίς Colombia
Ούτσε 16'
Σαλπιγγίδης 44'
Τοροσίδης 71'

22/06/2010 20:30
Ελλάδα 0 - 2 Αργεντινή
Peter Mokaba Stadium, Πολοκουάνε
Θεατές: 38.891
Διαιτητής: Ραβσάν Ιρμάτοφ Uzbekista
Ντεμικέλις 77'
Παλέρμο 89'

Τα υπόλοιπα παιχνίδια του ομίλου μας

12/06/2010 16:00
Αργεντινή 1 – 0 Νιγηρία
Ellis Park Stadium, Γιοχάνεσμπουργκ
Θεατές: 55.686
Διαιτητής: Βόλφγκανγκ Germany
Χάιντσε 6'

17/06/2010 13:30
Αργεντινή 4 – 1 Νότια Κορέα
Soccer City, Γιοχάνεσμπουργκ
Θεατές: 82.174
Διαιτητής: Φρανκ Ντε Μπλέκερε Belgium
Παρκ Τσου-Γιουνγκ 17' (αυτ.)
Ιγουαΐν37', 76', 80'
Λη Τσουνγκ-Γιουνγκ 45+1'

22/06/2010 20:30
Νιγηρία 2 - 2 Νότια Κορέα
Moses Mabhida Stadium, Ντέρμπαν
Θεατές: 61.874
Διαιτητής: Ολεγάριο Μπενκερένσα Portuga
Ούτσε 12'
Γιακούμπου 69' (πεν.) Λη Τζούνγκ-Σου 38'
Παρκ Τσου-Γιουνγκ 49' (πεν.)

Η φωτογραφία της ημέρας 7-6-2014

Η φωτογραφία της ημέρας 25-4-2014


Άγιος Παύλος

Ανακοινώθηκε η σύνθεση της νέας κυβέρνησης

Ο Γκίκας Χαρδούβελης αναλαμβάνει τη θέση του υπ. Οικονομικών στο νέο κυβερνητικό σχήμα που ανακοινώθηκε.

Το νέο κυβερνητικό σχήμα:

Πρωθυπουργός
Αντώνης Σαμαράς

Υπουργείο Εξωτερικών
Υπουργός: Ευάγγελος Βενιζέλος (αντιπρόεδρος της κυβέρνησης)
Υφυπουργός: Δημήτρης Κούρκουλας
Υφυπουργός: Άκης Γεροντόπουλος

Υπουργείο Οικονομικών
Υπουργός: Γκίκας Χαρδούβελης
Αναπληρωτής υπουργός: Χρήστος Σταϊκούρας
Υφυπουργός: Γιώργος Μαυραγάνης

Υπουργείο Άμυνας
Υπουργός: Δημήτρης Αβραμόπουλος
Αναπληρώτρια υπουργός: Φώφη Γεννηματά

Υπουργείο Εσωτερικών
Υπουργός: Αργ.Ντινόπουλος
Υφυπουργός: Λεονταρίδης
Υφυπουργός: Γ.Ντόλιος

Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Υπουργός: Κυριάκος Μητσοτάκης
Υφυπουργός: Εύη Χριστοφιλοπούλου

Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
Υπουργός: Νίκος Δένδιας
Υφυπουργός: Οδ.Κωνσταντινόπουλος
Υφυπουργός: Γεράσιμος Γιακουμάτος
Υφυπουργός: Νότης Μηταράκης

Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Υπουργός: Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
Υφυπουργός: Μιχάλης Παπαδόπουλος

Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Υπουργός: Ανδρέας Λοβέρδος
Υφυπουργός: Αλ.Δερμετζόπουλος
Υφυπουργός: Κ.Κουκοδήμος

Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
Υπουργός: Κ.Τασούλας
Υφυπουργός: Αντζελα Γκερέκου
Υφυπουργός Αθλητισμού: Γιάννης Αδριανός

Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
Υπουργός: Γιάννης Μανιάτης
Αναπληρωτής υπουργός: Ν.Ταγαράς
Υφυπουργός: Ασημάκης Παπαγεωργίου

Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
Υπουργός: Γ.Βρούτσης
Υφυπουργός: Βασίλης Κεγκέρογλου

Υπουργείο Υγείας
Υπουργός: Μάκης Βορίδης
Υφυπουργός: Κ.Παπακώστα
Αναπληρωτής υπουργός: Λ.Γρηγοράκος

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Υπουργός: Γ.Καρασμάνης
Αναπληρωτής υπουργός: Π.Κουκουλόπουλος

Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Υπουργός: Χαράλαμπος Αθανασίου

Υπουργείο Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
Υπουργός: Βασίλης Κικίλιας

Υπουργείο Τουρισμού
Υπουργός: Όλγα Κεφαλογιάννη

Υπουργείο Ναυτιλίας
Υπουργός: Μιλτιάδης Βαρβτσιώτης

Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης
Υπουργός: Γ.Ορφανός

Υπουργός Επικρατείας
Δημήτρης Σταμάτης

Κυβερνητικός εκπρόσωπος
Σοφία Βούλτεψη

ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ ΤΟΥ ΟΑΕΕ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΧΕΤΙΚΟ ΝΟΜΟ

Χιλιάδες οφειλέτες του ΟΑΕΕ διώκονται ποινικά για τις οφειλές τους στον ΟΑΕΕ χωρίς να υπάρχει σχετικός νόμος.

Όσο και αν ακούγεται παράλογο είναι αληθινό. Οι οφειλέτες του ΟΑΕΕ διώκονται ποινικά με βάση μια ανεπίτρεπτη αναλογική εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 1 § 1 του Α.Ν. 86/1967, η οποία δεν καταλαμβάνει την συγκεκριμένη πράξη (μη καταβολή εισφορών αυτού του είδους) αλλά αφορά αποκλειστικά και μόνο την μη καταβολή εργοδοτικών εισφορών, δηλαδή εισφορών για τους εργαζόμενους που οφείλει να καταβάλει ο εργοδότης.

Ήδη από τις 2/5/2014 η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (Ο.Ε.ΣΥ.Ν.Ε.) ζήτησε συνάντηση από την αξιότιμη κ. Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, με μοναδικό σκοπό να την ενημερώσει σχετικά για το απαράδεκτο της ποινικής δίωξης των οφειλετών του ΟΑΕΕ χωρίς να υπάρχει σχετικός ποινικός νόμος.

Όπως αναφέρει η ΟΕΣΥΝΕ στην επιστολή της: «Σκοπός της συνάντησης είναι η κατ΄αρχήν αξιολόγηση, από την πλευρά Σας, της εισήγησής μας υπέρ της αδυναμίας, κατ΄ορθή (κατά την άποψή μας) ερμηνεία του νόμου, ποινικής καταδίωξης των υπόχρεων που δεν καταβάλλουν ατομικές εισφορές στον Ο.Α.Ε.Ε. όταν αυτές αφορούν αποκλειστικά τους ίδιους τους υποχρέους. Είμαστε σίγουροι ότι έναρξη της διαβούλευσης διά της αιτούμενης συνάντησης μεταξύ Υμών και της Ομοσπονδίας μας, όχι μόνο θα συμβάλλει στην καλύτερη μελέτη και νομική αντιμετώπιση του φλέγοντος κοινωνικού, οικονομικού και νομικού ζητήματος της ποινικοποίησης της μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών προς τον Ο.Α.Ε.Ε., αλλά ταυτόχρονα θα ωφελήσει σε βάθος χρόνου και στην ταχύτερη διεκπεραίωση των υποθέσεων αυτών από τα Ελληνικά Δικαστήρια, και δη τα Ποινικά».

Είναι βέβαιο ότι η, γνωστή για την ευαισθησία της σε ζητήματα ορθής εφαρμογής του Δικαίου, αξιότιμη κ. Κοτζαμάνη, τώρα που ολοκληρώθηκε η διαδικασία των εκλογών, θα ακούσει τα επιχειρήματα της ΟΕΣΥΝΕ, επιχειρήματα που εκφράζουν την αγωνία και την αγανάκτηση ολόκληρου του επιχειρηματικού χώρου. Την αγανάκτηση για την ποινική δίωξη χιλιάδων ανθρώπων για την μη καταβολή των δικών τους εισφορών και μάλιστα χωρίς να υπάρχει σχετικός ποινικός νόμος.

Κατωτέρω σας παραθέτω την ανάλυση του δικηγόρου Αθηνών κ. Κώστα Ζηκογιάννη που τεκμηριώνει πλήρως το θέμα αυτό.

Με εκτίμηση
Φλωράς Γιώργος
Επιχειρηματίας, συντονιστής της πρωτοβουλίας για τον ΟΑΕΕ «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΚΑΙ ΕΓΩ Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ»
Πανεπιστημίου 59 Αθήνα 10564 Τηλ. 2105232621 email george.floras@floras.gr
http://oaee1.blogspot.gr/


ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΟΑΕΕ
Ολόκληρο το κείμενο της μελέτης του ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΩΣΤΑ ΖΗΚΟΓΙΑΝΝΗ και στο παρακάτω link: http://zikogiannis.blogspot.gr/

Η ποινική δίωξη επαγγελματιών κάθε ειδικότητας για τη μη καταβολή των εισφορών ασφάλισης των ιδίων ασκείται απαραδέκτως, με ανεπίτρεπτη αναλογική εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 1 § 1 του Α.Ν. 86/1967, η οποία δεν καταλαμβάνει την συγκεκριμένη πράξη (μη καταβολή εισφορών αυτού του είδους), ήτοι κατά παράβαση της βασικής αρχής του ποινικού δικαίου «Καμία ποινή χωρίς νόμο», που ενσωματώνεται στα άρθρα 5 § 3 και 7 § 1 του Συντάγματος και, βεβαίως, στο άρθρο 1 του Π.Κ. Ειδικότερα:

Η διατύπωση των δύο πρώτων παραγράφων του άρθρου 1 του Α.Ν. 86/1967 είναι η εξής:

«1. Οστις υπέχων νόμιμον υποχρέωσιν καταβολής των βαρυνουσών αυτόν τον ίδιον ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτικών), ασχέτως ποσού, προς τους εις το Υπουργείον Εργασίας υπαγομένους πάσης φύσεως Οργανισμούς Κοινωνικής Πολιτικής ή Κοινωνικής Ασφαλίσεως ή ειδικούς Λογαριασμούς, δεν καταβάλλει ταύτας εντός μηνός, αφ’ ής αύται κατέστησαν απαιτηταί, προς τους ως άνω Οργανισμούς τιμωρείται δια φυλακίσεως τουλάχιστον τριών μηνών και χρηματικής ποινής τουλάχιστον 10 χιλιάδων δραχμών.

2.Οστις παρακρατών ασφαλιστικάς εισφοράς των παρ’ αυτώ εργαζομένων επι σκοπώ αποδόσεως εις τους κατά την παράγραφον 1 Οργανισμούς δεν καταβάλλει ή δεν αποδίδει ταύτας προς τους ανωτέρω Οργανισμούς εντός μηνός αφ΄ ης κατέστησαν απαιτηταί τιμωρείται επί υπ’ εξαιρέσει δια φυλακίσεως τουλάχιστον 6 μηνών και χρηματικής ποινής τουλάχιστον 10 χιλιάδων δραχμών».

Είναι απολύτως προφανές ότι και οι δύο παραπάνω διατάξεις αναφέρονται ρητά και αποκλειστικά στις ασφαλιστικές εισφορές, που οφείλονται για την εργασία εργαζομένου με εξαρτημένη εργασία, οι οποίες διαχωρίζονται πάντα σε δύο κατηγορίες:

Α) Τις εργοδοτικές, δηλαδή τις εισφορές που καταβάλλει ο ίδιος ο εργοδότης εξ ιδίων για την ασφαλιστική κάλυψη του εργαζομένου σε αυτόν. Και
Β) Τις παρακρατούμενες από το μισθό του εργαζομένου, δηλαδή εισφορές που καταβάλλονται από τον ίδιο τον εργαζόμενο ως ποσοστό από το μισθό του.

Στις διατάξεις αυτές προβλέπεται συγκεκριμένη (διαφορετική) ποινική μεταχείριση για τη μη απόδοση των ασφαλιστικών εισφορών της πρώτης ή της δεύτερης μορφής εκ μέρους του εργοδότη, καθώς κρίνεται βαρύτερης απαξίας πράξη η μη απόδοση χρημάτων που έχουν παρακρατηθεί από το μισθό του ίδιου του εργαζομένου έναντι της μη καταβολής αυτών, που οφείλονται από τον ίδιο τον εργοδότη.

Με επόμενες διατάξεις νόμων έγιναν αλλαγές στα ποσά κλπ. που αναφέρονται ανωτέρω χωρίς όμως να αλλάξει ποτέ η παραπάνω διατύπωση. Αντίθετα, πολλές φορές επαναλαμβάνεται ρητά η αναφορά στα συγκεκριμένα είδη ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτικές και παρακρατούμενες από τον εργαζόμενο). Ενδεικτικά, η διάταξη του άρθρου 33 του Ν. 3346/2005 αναφέρει:

«Για την εφαρμογή των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 απαιτείται το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών που βαρύνουν τον υπόχρεο (εργοδοτικών), καθώς και των παρακρατούμενων ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων να υπερβαίνει συνολικώς τα δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ».

Η ανωτέρω διάταξη τροποποιήθηκε με το άρθρο 30 του ν. 3904/2010 ως εξής:

«1. Για την εφαρμογή της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 απαιτείται το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών, που βαρύνουν τον υπόχρεο (εργοδοτικών), να υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ.

2. Για την εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 απαιτείται το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων που παρακρατούνται να υπερβαίνει το ποσό των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ.».

Και πάλι η διατύπωση του εν λόγω άρθρου (τόσο πριν όσο και μετά την τροποποίησή του) καταδεικνύει χαρακτηριστικά ότι η πρόβλεψη του άρθρου 1 §§ 1-2 του Α.Ν. 86/1967 αναφέρεται και περιορίζεται μόνο στη μη απόδοση των δύο ειδών ασφαλιστικών εισφορών, που (αμφότερα) αφορούν εργαζόμενο σε εργοδότη και είναι αποδοτέα από αυτόν (τον εργοδότη) και δη το μεν πρώτο είδος (εργοδοτικές εισφορές) ως οφειλόμενες από τον ίδιο απευθείας το δε δεύτερο (παρακρατούμενες εισφορές από το μισθό) ως οφειλόμενες λόγω της παρακράτησης εκ μέρους του.

Η εφαρμογή, συνεπώς, της § 1 του άνω άρθρου για την άσκηση ποινικής δίωξης κατά επαγγελματιών (κάθε είδους) για τη μη απόδοση ασφαλιστικών εισφορών, που ούτε «εργοδοτικές» είναι (§ 1) ούτε παρακρατούνται από το μισθό κάποιου εργαζομένου (§ 2) είναι ανεπίτρεπτη. Οι ασφαλιστικές εισφορές των επαγγελματιών στα Ταμεία τους αφορούν την ασφαλιστική κάλυψη του εαυτού τους και, συνεπώς, δεν μπορούν να περιγραφούν με οποιαδήποτε από τις σαφείς και περιοριστικές περιγραφές του εν λόγω νόμου. Η αναφορά σε «ασφαλιστικές εισφορές βαρύνουσες αυτόν τον ίδιο» είναι προφανές ότι γίνεται για την αντιδιαστολή προς τις ασφαλιστικές εισφορές που παρακρατούνται από τον εργαζόμενο, δηλ. βαρύνουν τον εργαζόμενο. Για την αποφυγή δε αυτής ακριβώς της παρερμηνείας ο νομοθέτης έθεσε σε παρένθεση τον απολύτως επεξηγηματικό και σαφή προσδιορισμό «εργοδοτικές». Ο επεξηγηματικός αυτός προσδιορισμός περιορίζει αναγκαία και υποχρεωτικά από το σύνολο των διαφόρων ασφαλιστικών εισφορών που βαρύνουν έναν επαγγελματία, ως ποινικά σημαντικές, μόνο αυτές που μπορούν να χαρακτηρίζονται ως «εργοδοτικές». Οι ασφαλιστικές εισφορές του επαγγελματία για την ασφάλιση του εαυτού του προφανέστατα δεν περιγράφονται ως «εργοδοτικές».

Ο Ο.Α.Ε.Ε. στηρίζει την άσκηση ποινικών διώξεων για την επιδίωξη είσπραξης των εισφορών, που οφείλονται προς αυτόν, αδιακρίτως, στη διάταξη του άρθρου 16 § 1 εδ. δ’ του Καταστατικού του της 23-12-2005 (π.δ. 258/2005, ΦΕΚ Α’ 316, 28-12-2005), όπου αναφέρεται:

«1. Οι απαιτήσεις του Ο.Α.Ε.Ε., από πάσης φύσεως καθυστερούμενες εισφορές, πρόσθετα τέλη και ειδικές προσαυξήσεις, εισπράττονται κατά τη διαδικασία του νόμου περί εισπράξεως δημοσίων εσόδων. (Κ.Ε.Δ.Ε.), όπως ισχύει κάθε φορά. Τίτλους για τη βεβαίωση και την αναγκαστική είσπραξη των απαιτήσεων του Οργανισμού αποτελούν οι Πράξεις Επιβολής Εισφορών και Προσθέτων Τελών (Π.Ε.Ε.Π.Τ.), που συντάσσονται από τα αρμόδια προς τούτο όργανα του. Το ποσό των Π.Ε.Ε.Π.Τ. δεν αναπροσαρμόζεται και εξοφλείται με τις προβλεπόμενες κάθε φορά προσαυξήσεις. Ο Οργανισμός διατηρεί το δικαίωμα να προβαίνει ΚΑΙ στις ενέργειες, που προβλέπονται ΚΑΙ από τον αναγκαστικό νόμο 86/1967 (136 Α'), όπως ισχύει κάθε φορά».

Όπως καθίσταται σαφές από την ανωτέρω διατύπωση του Καταστατικού, με αυτή τη διάταξη δεν θεσπίζεται κάποια επέκταση του πεδίου εφαρμογής του α.ν. 86/1967, όπως αυτό προσδιορίζεται στην εν λόγω διάταξη. Αντίθετα, γίνεται σαφής αναφορά στη δυνατότητα του Ο.Α.Ε.Ε. να επιδιώκει και την εφαρμογή των διατάξεων του α.ν. 86/1967, όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο και πάντοτε στο πλαίσιο που αυτές ισχύουν κάθε φορά και όχι κατά οποιαδήποτε επέκταση του πλαισίου αυτού.

Εν ολίγοις η ως άνω διάταξη του εν λόγω Καταστατικού (ακόμα κι αν μπορούσε να θεωρηθεί ότι ως νομοθέτημα πληροί τις τυπικές προϋποθέσεις, που απαιτούνται για να μπορεί να καθιερώνει ποινική ευθύνη, επεκτείνοντας το πλαίσιο εφαρμογής του ως άνω αναγκαστικού νόμου) είναι απολύτως σαφές ότι δεν προβαίνει σε καμία επέκταση του πεδίου εφαρμογής της προκείμενης ποινικής διάταξης αλλά απλώς παραπέμπει σε αυτή, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά. Συνεπώς, σύμφωνα με την ως άνω διάταξη, ο Ο.Α.Ε.Ε. μπορεί να επιδιώξει την εφαρμογή του α.ν. 86/1967 μόνο όταν και αν οι οφειλόμενες προς αυτόν εισφορές περιλαμβάνονται σε αυτές που αναφέρει ο εν λόγω αναγκαστικός νόμος, δηλ. είναι είτε εργοδοτικές είτε παρακρατούμενες από μισθό (έστω εν ευρεία εννοία). Επικουρικά βεβαίως πρέπει να σημειωθεί ότι διαφορετική ερμηνεία της εν λόγω διάταξης του Καταστατικού – Προεδρικού Διατάγματος θα εξακόντιζε αυτήν εκτός του πλαισίου νομοθετικής εξουσιοδότησης από το άρθρο 12 του ν. 2696/1999, οπότε και εξ αυτού του λόγου θα πρέπει να ερμηνευθεί αυτή ως ανωτέρω.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα «εργοδοτικών εισφορών» καταβλητέων σε ασφαλιστικό οργανισμό αυτοαπασχολουμένων (και μάλιστα με πρόσφατο νόμο) είναι οι ασφαλιστικές εισφορές των νέων δικαστικών λειτουργών, για τους οποίους ο ν. 4075/2012 στο άρθρο 39 προβλέπει:

«Οι δικαστικοί λειτουργοί και οι λειτουργοί του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που διορίζονται στο Δημόσιο από 1.1.2011 και μετά, υπάγονται υποχρεωτικά και αυτοδίκαια για κύρια σύνταξη σε ειδικό κλάδο με λογιστική και οικονομική αυτοτέλεια του Τομέα Ασφάλισης Νομικών του κλάδου κύριας ασφάλισης του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (Ε.Τ.Α.Α.). Για την ασφάλιση των ανωτέρω προσώπων στον Τομέα Ασφάλισης Νομικών του Ε.Τ.Α.Α. έχουν εφαρμογή τα προβλεπόμενα από το άρθρο 22 του ν. 2084/1992 (Α' 165), για τους εμμίσθους ασφαλισμένους. Η εργοδοτική εισφορά βαρύνει το Δημόσιο».

Τα ανωτέρω ισχύουν και για μια σειρά νομοθετημάτων, που προέβλεψαν ρητά την εφαρμογή του α.ν. 86/1967 για εισφορές, που οφείλονται προς διάφορα ασφαλιστικά ταμεία, όπως το Τ.Σ.Α.Υ. (άρθρο 4 § 5 ν. 982/1979), το Τ.Α.Κ.Ε. (άρθρο 5 ν.δ. 228/1973) ή το Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. (άρθρο 21 § 2 ν. 915/1979), με τα οποία επίσης δεν θεσπίστηκε καμία απολύτως επέκταση του πεδίου εφαρμογής του ως άνω αναγκαστικού νόμου παρά μόνο ορίστηκε ρητά η εφαρμογή του για τις ασφαλιστικές εισφορές, που ήταν καταβλητέες σε αυτά τα ταμεία, πάντοτε υπό την αναγκαία προϋπόθεση ότι αυτές μπορούν να περιγραφούν ως εργοδοτικές ή ως παρακρατούμενες εργατικές, όπως ακριβώς προβλέπει ο εν λόγω νόμος.

Είναι διάχυτη στο δίκαιο σε πληθώρα διατάξεων η χρήση του προσδιορισμού «εργοδοτικές» για το συγκεκριμένο είδος ασφαλιστικών εισφορών και όχι, βεβαίως, για την αναφορά στις εισφορές αυτασφάλισης των αυτοαπασχολουμένων οποιασδήποτε ειδικότητας. Ο ακριβής ορισμός της έννοιας δεν δίνεται ρητά σε διάταξη ελληνικού νόμου, κυρίως και ακριβώς επειδή χρησιμοποιείται ευρύτατα για να περιγράψει τις εισφορές του εργοδότη και όχι βεβαίως της εισφορές αυτασφάλισης ενός επαγγελματία. Ενδεικτικά αναφέρω το άρθρο 14 § 6 του Κανονισμού Ασφάλισης του Ι.Κ.Α., όπου χρησιμοποιείται ο όρος:

«Η ασφαλιστική εισφορά είναι ενιαία, μη δυναμένου του εργοδότου να καταβάλη ιδιαιτέρως το προερχόμενον εκ της εργοδοτικής εισφοράς ή εισφοράς του ησφαλισμένου τμήμα ταύτης».

Ο όρος «εργοδοτικές εισφορές» επανειλημμένα χρησιμοποιείται σε σωρεία νομοθετημάτων για να προσδιορίσει ότι η εισφορά, που καθιερώνεται με αυτά, είναι καταβλητέα από τον εργοδότη και δεν παρακρατείται από το μισθό του εργαζομένου. Ενδεικτικό και πάλι παράδειγμα η διάταξη του άρθρου 9 § 1 περ. δ’ του β.δ. 502/1963 (που προστέθηκε με το άρθρο 1 του π.δ. 112/13-18 Μαρτίου 1991):

«1. Πόροι του Ταμείου Αρωγής ορίζονται: …

δ. Εργοδοτική εισφορά εκ ποσοστού 1% επί των αποδοχών που υπολογίζεται και η εισφορά των μετοχών. Η εισφορά αυτή καταβάλλεται από 1.5.1990, σύμφωνα με την από 7.3.1990 ειδική συλλογική σύμβαση εργασίας».

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο α.ν. 86/1967 αντικατέστησε (στην ουσία) τις προϊσχύσασες διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 1373/1944 και του άρθρου 26 § 6 του α.ν. 1846/1951, οι οποίες ρητά καταργήθηκαν με το άρθρο 3 του α.ν. 86/1967. Με την πρώτη από τις άνω καταργούμενες διατάξεις θεσπιζόταν ποινική μεταχείριση για τη μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών χωρίς να γίνεται οποιαδήποτε περαιτέρω διάκριση. Παρά ταύτα, φαίνεται ότι και τότε η διάταξη αυτή είχε στόχο μόνο την εισφοροδιαφυγή, που αφορούσε την εξαρτημένη εργασία, δεδομένου ότι στην τροποποίηση αυτής με το άρθρο 5 § 1 του ν.δ. 4577/1966 γίνεται επεξηγηματική αναφορά περί «εισφορών εργοδότου ή ησφαλισμένου»! Η δεύτερη καταργηθείσα διάταξη αναφερόταν μόνο σε παρακρατούμενες από το μισθό του εργαζομένου εισφορές και παρέπεμπε ευθέως για τις εργοδοτικές εισφορές στην πρώτη διάταξη, που όπως προαναφέρθηκε ήταν γενική και δεν περιείχε την επεξήγηση «εργοδοτικές» που τέθηκε στον α.ν. 86/1967. Είναι λοιπόν προφανές ότι η προσθήκη στο γράμμα του νόμου του επεξηγηματικού και περιοριστικού προσδιορισμού σε παρένθεση «(εργοδοτικών)» καταδεικνύει τη σαφή βούληση του νομοθέτη να περιοριστεί η εφαρμογή της διάταξης σε αυτό το είδος εισφορών.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω γίνεται σαφές ότι δεν μπορεί να αποδίδεται στον έλληνα νομοθέτη η βούληση να επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής του α.ν. 86/1967 σε εισφορές άλλες πέραν των εργοδοτικών και των παρακρατούμενων, όταν σε σωρεία νομοθετικών κειμένων, που τέθηκαν μετά το 1967, δεν προέβη ποτέ στην απλούστατη διαγραφή μίας λέξης: «(εργοδοτικών)», που παραμένει στο κείμενο του νόμου περιορίζοντας ξεκάθαρα την εφαρμογή του μόνο επί εισφορών που μπορούν να περιγραφούν με αυτή. Δεν το έκανε μολονότι προέβη σε τροποποιήσεις του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 τρεις φορές μόνο μέσα στο 2012 (ν. 4038/2012, 4075/2012 και 4087/2012)!!! Φρονώ πως είναι αρκετές για να θεωρήσουμε ότι άφησε τη λέξη αυτή εκεί σκόπιμα…

Σε κάθε περίπτωση σαφής ορισμός της έννοιας των εργοδοτικών εισφορών δίνεται ρητά και πανηγυρικά στην ευρωπαϊκή νομοθεσία:

«Εργοδοτικές κοινωνικές εισφορές (D.12)

4.08 Ορισμός: Οι εργοδοτικές κοινωνικές εισφορές είναι κοινωνικές εισφορές που καταβάλλουν οι εργοδότες σε οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης ή σε άλλα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης που συνδέονται με την απασχόληση, με σκοπό να εξασφαλίσουν κοινωνικές παροχές για τους εργαζομένους τους». (παράρτημα Α, Κεφάλαιο 4 παράγραφος 4.08 του Κανονισμού υπ’ αριθ. 549/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 2013 για το ευρωπαϊκό σύστημα εθνικών και περιφερειακών λογαριασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης - Επίσημη Εφημερίδα αριθ. L 174 της 26/06/2013 σ. 0001 - 0727).

Ο ανωτέρω ορισμός είναι, βεβαίως, προφανής αλλά ενισχύεται έτι περαιτέρω κατ’ αντιπαραβολή προς τον ορισμό, στο ίδιο νομοθέτημα, των υπολοίπων κοινωνικών εισφορών υπό τον όρο «κοινωνικές εισφορές νοικοκυριών (D.61)»:

«4.100 Ορισμός: Οι πραγματικές κοινωνικές εισφορές νοικοκυριών είναι κοινωνικές εισφορές που καταβάλλονται για δικό τους λογαριασμό από τους μισθωτούς, τους αυτοαπασχολούμενους ή τους μη απασχολούμενους στα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης».

Εξ όλων των ανωτέρω καταδεικνύεται και σε νομικό επίπεδο αυτό που, ούτως ή άλλως, είναι προφανές και, πιθανότατα, δεν ήταν καν αναγκαίο να θεμελιωθεί με όλα τα παραπάνω: Ότι η λέξη «εργοδοτικές» ως προσδιοριστική των ασφαλιστικών εισφορών που περιγράφονται στον α.ν. 86/1967, αναφέρεται στις ασφαλιστικές εισφορές, που οφείλουν οι εργοδότες στα ασφαλιστικά ταμεία των εργαζομένων τους και όχι τις εισφορές που οφείλει κάθε αυταπασχολούμενος επαγγελματίας στο ασφαλιστικό ταμείο, που ασφαλίζεται ο ίδιος.

Η άσκηση ποινικής δίωξης βάσει του άρθρου 1 § 1 του α.ν. 86/1967 για τη μη καταβολή εισφορών επαγγελματιών προς το ασφαλιστικό τους ταμείο αποτελεί μη νόμιμη αναλογική εφαρμογή της εν λόγω διάταξης για πράξη που δεν προβλέπεται με αυτή. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο Α.Π. σε Ολομέλεια δεν έχει δεχθεί ως νόμιμη την αναλογική εφαρμογή του άνω άρθρου σε περίπτωση πολύ πιο κοντινή (μη καταβολή εργοδοτικών εισφορών προς το Ν.Α.Τ. βλ. ΑΠ Ολομ 587/1991, ΠοινΧρ ΜΑ’ σελ. 1120).

Συνεπώς, η αναλογική εφαρμογή της άνω ποινικής διάταξης κατά τον τρόπο αυτό, ήτοι για την ποινική δίωξη επαγγελματιών κάθε είδους για τη μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών που οφείλουν για την ασφάλιση των ιδίων, η οποία δεν εμπίπτει στο πραγματικό της εφαρμοζομένης διάταξης, είναι απολύτως ανεπίτρεπτη και απαράδεκτη, καθώς αντίκειται σε θεμελιώδεις συνταγματικές αρχές προστατευόμενες σύμφωνα με τα άρθρα 5 § 3 και 7 § 1 του Συντάγματος, το άρθρο 1 του Π.Κ. καθώς και το άρθρο 7 § 1 της Ε.Σ.Δ.Α.

Αθήνα, 13-3-2014

Κωνσταντίνος Αθ. Ζηκογιάννης Δικηγόρος Αθηνών

τηλ. επικοινωνίας 210-6411518 email zikogiannislaw@gmail.com

Το 10o Αντάμωμα Ηπειρωτών Aν.Μακεδονίας &Θράκης - Ροδόπη 15 Ιουνίου 2014

Το 10o Αντάμωμα Ηπειρωτών Aν.Μακεδονίας &Θράκης θα γίνει φέτος στην περιοχή της Ροδόπης στις 15 Ιουνίου 2014.

Κάθε χρόνο από το 1996, ο Σύλλογος Ηπειρωτών Ν.Ροδόπης"Άγιος Γεώργιος ο Εξ Ιωαννίνων" συμμετέχει στο ολοήμερο υπαίθριο πανηγύρι των Ηπειρωτών Αν.Μακεδόνιας & Θράκης που πλαισιώνεται κυρίως από χορευτικές και θεατρικές εκδηλώσεις, αναβιώσεις εθίμων και λαϊκών δρωμένων.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η εν λόγω πρωτοβουλία που αποτελεί τη μοναδική εκδήλωση των Ηπειρωτών Αν. Μακεδονίας & Θράκης και τιμάται από χιλιάδες επισκέπτες ενώ η εθελοντική προσφορά των μελών και φίλων του συλλόγου για την εξυπηρέτηση του κόσμου είναι πραγματικά συγκινητική

Η παράδοση των ανταμωμάτων ως υπαίθρια πανηγύρια ξεκινά από τα παραδοσιακά πανηγύρια στις περιοχές της Ηπείρου από της εποχή της Τουρκοκρατίας όπου κατέφευγαν μαζικά οι κάτοικοι των πόλεων και των χωριών της ιδιαίτερα κατά τους πρώτους θερινούς μήνες τόσο για το ιδιαίτερα υγιεινό κλίμα τους όσο και για ψυχαγωγία.

Στα πιο πολυσύχναστα πανηγύρια ο χορός και το τραγούδι αποτελούσε καθημερινό φαινόμενο όπως επίσης τα παραδοσιακά παιχνίδια και τα παραδοσιακά αθλήματα.

Οι Ηπειρώτες πιστοί πάντα στις παραδόσεις των προγόνων όπου και αν βρέθηκαν στο διάβα των αιώνων δεν λησμόνησε ποτέ τα πανηγύρια των περιοχών του τόπου τους. Οι μνήμες που έγιναν βίωμα ακόμα και στις νεότερες γενιές μέσα από τις αφηγήσεις οδήγησαν στην συνέχιση αυτής της παράδοσης σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη.

Το συναντούμε στις Ελληνικές κοινότητες της Αυστραλίας, της Αμερικής, της Δυτικής Ευρώπης καθώς επίσης και σε αρκετές περιοχές του Ελλαδικού χώρου.

Οι τοπικοί φορείς, ο στρατός, η τροχαία, τα πολιτιστικά σωματεία της περιοχής και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αγκάλιασαν από την πρώτη ακόμη διοργάνωση αυτήν την πρωτοβουλία μας συμβάλλοντας καθοριστικά στην εξέλιξή της σε ένα μοναδικό πολιτιστικό γεγονός για την ευρύτερη περιοχή.
Διαβάστε περισσότερα στο blog του Συλλόγου Ηπειρωτών Ν.Ροδόπης